tisdag 21 april 2009

IDAG 13.30 MARIATORGETS TUNNELBANA

En något burdus och spritdoftande äldre herre försöker att gå genom spärren samtidigt som mig. Han mummlar fram att han glömt sitt kort och håller i spärren så att jag ej kan gå. En ung man runt 20 år, rakad med vit t-shirt reagerar innan jag hinner blinka. Han ber bestämt mannen att släppa förbi mig. Han gör så då han förmodligen finner den unge mannens stämma aktoritär. Jag försöker dra mitt kort åt mannen för att vara hjälpsam. Den unge mannen säger att det inte går att dra i samma spärr och drar sitt kort åt mannen i en annan spärr. Jag går bara därifrån. Jag går därifrån! Varför tackar jag inte den unga gentlemannen så att han fortsätter med vardaliga hjältedåd? Små saker, en fin tanke, kan göra en tung dag lite lättare att bära på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar